vrijdag 14 april 2017

Knuffelen met je eigen gehaakte (paas)haas (gratis patroon van One dog woof)

Iedere freubelaar kent waarschijnlijk freubelweb.nl, toch? En anders: bij deze! Freubelweb is dé site waarop je (bijna) iedere dag weer nieuwe gratis haak-, brei-, naai- of andere DIY-ideeën vindt. En zo tof: ik vind er de laatste tijd ook regelmatig mijn patronen op terug. Jullie snappen dat ik dan iedere keer weer een kleine happy dance doe!  ;-)
Omgekeerd vind ik er ook regelmatig inspiratie en super leuke patronen van andere maaksters. Bijvoorbeeld de gehaakte (paas)haas van one dog woof. Alleen voor het creatieve logo moet je haar site eigenlijk al even bezoeken ;-)
Ik maakte mijn haas van 50 gram Kremke Alpaka Boucle Superfine en 80 gram Rico Soft Merino Aran, beide te koop bij Cross and Woods. Ik haakte met een 3-dubbele draad van 1 draad merino en 2 draden alpaka en haaknaald nr 7. Hier en daar paste ik het aantal toeren een beetje aan, bijvoorbeeld voor extra lange oren. 
Wat een dotje! Vinden jullie ook niet?
Freubelweb, Gehaakt, Gemaakt, gratis patroon, haken, knuffel, One dog woof, Pasen, Studio Mojo, Cross and Woods, Kreme Bouclé, haas, konijn, Rico soft meriono, Hoppy Easter,
De lieve poster zagen jullie vorig jaar ook al rond Pasen op de blog langskomen. Vind je 'm ook leuk: je vind 'm hier.

Hoppy Easter!



Freubelweb, Gehaakt, Gemaakt, gratis patroon, haken, knuffel, konijn, haas, One dog woof, Pasen, Studio Mojo, Cross and Woods, Kreme Bouclé, Rico soft meriono, Hoppy Easter,
Freubelweb, Gehaakt, Gemaakt, gratis patroon, haken, knuffel, konijn, haas, One dog woof, Pasen, Studio Mojo, Cross and Woods, Kreme Bouclé, Rico soft meriono, Hoppy Easter,


5 opmerkingen:

  1. Superschattig, die pluizige haas :-)
    En dat dansje doen als je je eigen patroon ergens ziet, hihi, dat herken ik wel!
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je! En de haas valt tot nu toe bij ieder kind dat over de vloer komt in de smaak. Ze willen 'm allemaal even knuffelen!

      Verwijderen
  3. Wat een leuke knuffel! Vond je het niet lastig haken met van die fluffy wol?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Froukje, de fluffy wol haakt zeker iets moeilijker. Daarom heb ik de draad gecombineerd met een meriono draad. En de truc is verder om iedere toer goed te blijven tellen. Veel plezier!
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen