dinsdag 10 januari 2017

Té schattig gebreid jurkje naar een patroon van KlompeLompe

Jeeh... Het eerst afmaak-projectje is af! Een jurkje voor Janne naar een patroon uit het boek KlompeLompe dat ik HIER eerder liet zien.
Ik ben op het gebied van kinderkleding meestal meer van stoer en hippig maar dit lieve en klassieke jurkje vond ik echt onweerstaanbaar. En het staat Janne ook nog eens heel erg schattig.

Je breit het jurkje van boven naar beneden, in de rondte en uit één stuk. Je hoeft dus achteraf geen delen aan elkaar te naaien. Een nieuwe ervaring voor mij en super leuk om te doen, omdat je direct ziet hoe het wordt.
Ik heb er echt mijn best op gedaan. Ook een nieuwe ervaring ;-) Ik heb zelfs tot 2 keer toe een heel stuk uitgehaald. Normaal gesproken ben ik daar veel te lui voor!

Ik gebruikte 230 gr Merino 150 in de kleur 0109 van Lang Yarns. De aller zoetste roze die ze hadden! Nu maar hopen dat ze er niet direct de eerste keer een klodder spaghetti Bolognese op morst ;-)


10 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een mooi jurkje! En wat knap. Ik doe het je (nog) niet na. Petje af, hoor.
    Op welke maat naalden heb je deze gebreid?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! En een half jaar geleden dacht ik ook dat ik niet (goed) kon breien!! Maar pas wel op: breien is verslavend! ;-)
      Ik heb naalden 3,5 gebruikt.

      Verwijderen
  2. Héél knap gemaakt! Ik zou niet eens weten hoe ik iets gebreids terug moet uithalen :-)
    Nee, echt, ik denk dat je dochter niks dan complimentjes gaat krijgen in dit jurkje, waaw!
    Fijn weekend,
    Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel! En uithalen van een breiwerk kan iedereen: gewoon aan het touwtje trekken. Haha..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohhh... wat mooi dit.
    Heb jij een patroontje hiervan of weet je waar ik dit bestellen kan?
    Hoor het graag.
    Groetjes Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mirjam,
      Dank je wel! Het patroon staat in het boek van KlompeLompe, breien voor baby's en kinderen. Het boek is in het nederlands en is onder andere via Bol.com te koop. Ik heb nog even voor je gezocht maar heb het helaas niet als los patroon op internet gevonden. Maar er staan gelukkig nog heel veel meer mooie patronen in het boek, wat het een goede aanschaf maakt.
      Heel veel plezier als je het gaat maken!
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen
  5. Geweldig mooi!
    En door deze post/blog heb ik het boek besteld en mij voor het eerst
    Aan een breiproject gewaagd. Na een trage start zit ik er helemaal in. Verslavend!
    De reactie van mijn moeder, toen ik liet zien wat ik wilde maken was onbetaalbaar��
    Nu hopen dat het allemaal lukt en ik haar kan verbazen.
    Groet, Lida

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Lida,
      Wat een leuk bericht! Dank je wel. En breien is inderdaad heel verslavend. Herkenbaar! ;-)
      Veel plezier nog!
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen