maandag 9 mei 2016

Sweet Crochet Josephine met gouden schoentjes

Er is geen boekje waar ik tot nu toe zoveel patronen uit haakte als uit het boekje Sweet crochet! En eigenlijk is alles wat er in staat leuk... en ik heb nog niet alles gemaakt ;-)
Als kraamkadootje voor mijn lieve vriendin haakte ik nog knuffel Josephine. Ik wilde er alleen wel een speciaal Mojo-tintje aan geven. Daarom kreeg ze van mij gouden schoentjes. Misschien maak ik ook nog wel roze pumps voor haar ;-) 
 
Studio Mojo, Sweet Crochet, Josephine, schoentjes, gouden, gratis patroon, knuffel haken, kraamkado, haken, Gehaakt/ crochet


Studio Mojo, Sweet Crochet, Josephine, schoentjes, gouden, gratis patroon, knuffel haken, kraamkado, haken, Gehaakt/ crochet


Studio Mojo, Sweet Crochet, Josephine, schoentjes, gouden, gratis patroon, knuffel haken, kraamkado, haken, Gehaakt/ crochet










Zo maak je de schoentjes:
Maak met gouden haakgaren en haaknaald 3,5 een magische ring
Toer 1: 6v in de ring
Toer 2: 2v in elke v (12)
Toer 3: 2v in elke 2e v (18)
Toer 4: 2v in 9e v (20)
Toer 5 t/m 7: 20v
Toer 8: 16v en een keerlosse
Je maakt de toer dus niet helemaal af en haakt vanaf hier heen en weer. Keer daarom je werk. 
Toer 9: 16v en een keerlosse, keer je werk
6 lossen en hecht af. Knip af met een lange draad en naai hiermee de schoentjes vast aan de knuffel waarbij de 6 lossen het bandje aan de voorkant vormen.

Het haken van schoentjes kan trouwens voor iedere knuffel: vergroot hiervoor het originele patroon met 2 vasten. Even puzzelen hoe hoog ze moeten worden en je hebt zo laarsjes, ballerina's of gympen gehaakt ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten