zondag 22 mei 2016

DIY speelhoek: krijtbordje

Dit treintje gaat al even mee. Ik kocht het ooit bij de Hema, lang voordat ik zelf kinderen had, omdat ik wel een leuke tante wilde zijn ;-) Zowel mijn neefjes, kinderen van vrienden en veel later ook mijn kids, hebben ermee gespeeld. Maar inmiddels lag het half kapot en werkloos in de speelgoedkist.

Nu wilde mijn zus in de speelhoek voor mijn neefje graag een krijtbordje. En hiermee kreeg de trein een nieuwe bestemming;-)

Studio Mojo, Gemaakt/ DIY, DIY speelhoek, zelf een speelhoek maken, krijtbordje maken, krijtbord trein,
Wat heb je nodig:
- oude houten trein (of een nieuwe bij de Hema ;-)) 
- dun plaatje mdf of hardboard
- restje grondverf
- restje krijtverf
- alleslijm
- 4 schroeven
- decoupeer- of figuurzaag
- verfbakje en rollers

Hoe maak je het krijtbordje:

Stap 1: Leg de rails in elkaar op het plaatje mdf en teken de omtrek van de treinbaan over op het mdf.

Stap 2: Zaag het mdf op maat en schuur de rand glad.

Stap 3: Verf het plaatje: 1 laag grondverf en 2 lagen krijtverf. Laat tussendoor uiteraard steeds drogen.

Stap 4: breng de lijm aan op de rand van het mdf en lijm de rails erop.

Stap 5: Als de lijm droog is kun je de trein op de rails vastschroeven. Teken hiervoor eerst de boorgaatjes af op de rails, steeds halverwege de wagonnetjes. Boor de gaatjes door de rails en mdf plaat. Draai de schroeven daarna van onderaf door de gaatjes en wagonnetjes. 

Studio Mojo, Gemaakt/ DIY, DIY speelhoek, zelf een speelhoek maken, krijtbordje maken, krijtbord trein,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten