woensdag 6 april 2016

Gehaakte mand van Rico's creative paper (gratis patroon)

Iedereen die haakt, maakt eerder of later altijd wel een keer een mandje. Wel een beetje suf misschien… maar het is een makkelijk en snel projectje, perfect om een paar restjes garen mee op te maken en een mooi mandje komt natuurlijk altijd van pas, voor slinger-spulletjes, speelgoed of bolletjes garen (uiteraard!). Ik maakte er al een paar, maar allemaal vrij ‘basic’. Niet eens de moeite waard om hier te laten zien ;-)
Maar nu kocht ik laatst bij Cross and Woods in Den Haag een nieuw ‘garen’ van Rico: het is van papier!! En een beetje voor de hand liggend (misschien ben ik dan toch ook een beetje suf…;-) werd dit een mandje. Alleen nu wel de moeite waard om te showen vond ik.

creative paper, Gehaakt/ crochet, haken, mand, papieren mand, Rico, Studio Mojo, Cross and Woods



Het haken van het papier-garen gaat niet heel makkelijk. Na twee toeren legde ik het vaak weer weg omdat ik kramp in mijn vingers kreeg. Echt leuk, dat haken! ;-) Maar ff doorzetten en voila… Hier is het resultaat.  
creative paper, Gehaakt/ crochet, haken, mand, papieren mand, Cross and Woods, Rico, Studio Mojo,

Ik gebruikte 2 bollen: 1 bol grijs en 1 bruin.
Omdat ik vooral de grijs wilde zien begon ik voor de bodem met bruin.
 
Maak een magische ring
Toer 1: 6v in de ring
Toer 2: 2v in elke v (12)
Toer 3: 2v in elke 2e v (18)
Toer 4: 2v in elke 3e v (24)
Toer 5: 2v in elke 4e v (30)
Toer 6: 2v in elke 5e v (36)
Toer 7: 2v in elke 6e v (42)
Toer 8: 2v in elke 7e v (48)
Toer 9: 2v in elke 8e v (54)
Toer 10: 2v in elke 9e v (60)

Toer 11: 2v in elke 10e v (66)

Toer 12: 2v in elke 11e v (72)
Wissel van kleur
Toer 13: 2v in elke 12e v (78)
Toer 14: 1v in elke v, maar alleen in de achterste lus.
Haak nu steeds een v in een v, net zo lang tot de grijs op is (ongeveer 9 toeren) en switch dan weer terug naar bruin. Maak ook deze op (ongeveer 4 toeren). Hecht af en werk de uiteinde weg.  

2 opmerkingen: