vrijdag 15 januari 2016

Warm winterkleed in popcornsteek

Iedere keer stink ik er weer in... dan zie ik een super mooi patroon waarvan ik me realiseer dat het veel werk is, maar waarvan ik het niet kan laten eraan te beginnen. Ergens op de helft vervloek ik mezelf dat ik weer zo'n groot project gestart ben. Als het klaar is ben ik super blij dat ik de moeite genomen heb. 

Zo ook met het patroon van het kleed van By Haafner. Wat een klus! 20 vierkanten met popcornsteek (de bolletjes die je ziet). Anderhalf uur per vierkant stond er ergens... yeah right... Of deze dame is erg snel of ik erg langzaam... (Hij ligt op de stip, lief... kop 'm maar in ;-))

By Haafner, Drops Merino Extra Fine, gehaakt, Gehaakt/ crochet, haken, kleed, popcornstitch, Studio Mojo, Stylecraft Life DK, deken, By Haafner, Drops Merino Extra Fine, gehaakt, Gehaakt/ crochet, haken, kleed, popcornstitch, Studio Mojo, Stylecraft Life DK, deken,


By Haafner, Drops Merino Extra Fine, gehaakt, Gehaakt/ crochet, haken, kleed, popcornstitch, Studio Mojo, Stylecraft Life DK, deken,


By Haafner, Drops Merino Extra Fine, gehaakt, Gehaakt/ crochet, haken, kleed, popcornstitch, Studio Mojo, Stylecraft Life DK, deken,

By Haafner, Drops Merino Extra Fine, gehaakt, Gehaakt/ crochet, haken, kleed, popcornstitch, Studio Mojo, Stylecraft Life DK, deken,
De oorspronkelijke kleurencombinatie is anders. Ik koos voor gemĂȘleerde grijze en witte wol van Stylecraft (Life DK: 8 bollen Pebble en 1 bol Naturel Nepp) en een geel randje (1 bol) van Drops Merino Extra Fine in de kleur Mosterd. Met haaknaald 4 is het kleed ongeveer 110 bij 140 cm.
Het patroon haakt wel lekker weg. Het eerste vierkant is even proberen maar na 2 vierkanten zit het patroon wel in je hoofd. 

Nu hebben we genoeg kleedjes op de bank om allemaal warm weg te kruipen bij het buizen ;-) Dus laat de echte winter maar komen!

2 opmerkingen:

  1. Hey Hallo,
    mag ik vragen hoeveel draad je nodig had voor de popcorn deken en welke haak?Ik wilde maar dat er trouwens een ned beschrijving van was,maar die vind ik niet.
    Gr Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anita,
      Ik gebruikte 8 bollen Stylecraft Life DK in de kleur Pebble. Daarna nog een randje in Naturel Nepp (halve bol) en een geel randje (halve bol) van Drops Merino Extra Fine in de kleur Mosterd. Dit alles met haaknaald 4.
      En ik ken inderdaad geen nederlands patroon van dit kleed. En, aangezien het niet mijn patroon is, durf ik het niet zomaar te vertalen. Sorry.
      Ik weet dat By Haafner het voornemen heeft gehad een haakschema te maken maar weet niet of ze dat ooit gemaakt heeft.
      Veel plezier als je het kleed gaat maken!
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen