woensdag 13 januari 2016

DIY: theedoek wordt kussen

Voor degene die mijn blog al wat langer volgen is waarschijnlijk inmiddels wel duidelijk dat ik van kussens houd ;-) Ik vind het ideale accessoires om een kamer er in no time anders uit te laten zien. En je kan er nog een knus zit-/lighoekje mee creëren ook. Gevalletje twee vliegen in één klap!
Voor de kamers van de kinderen vind ik een grappige afbeelding dan super. Maar betaalbare kant-en-klaar kussens of leuke stofjes vinden is soms best moeilijk. Ik gebruik dan ook regelmatig theedoeken. Haha... ja echt! Want is het je ook niet opgevallen dat er tegenwoordig theedoeken zijn in de meest fantastische kleuren en met de leukste afbeeldingen. Zo ook deze met twee gekke schepsels van Donna Wilson. 

donna wilson, Gemaakt/ DIY, kinderkamer, kussen, Studio Mojo, theedoek,





donna wilson, Gemaakt/ DIY, kinderkamer, kussen, Studio Mojo, theedoek,

Voor de achterkant gebruikte ik een stofje van Soft Cactus. Je legt de theedoek en stof met de goede kanten op elkaar. Zorg dat de theedoek boven ligt. Door de stof heen kun je de contouren van de afbeelding wel zien. Stik met een brede rand om de afbeelding heen en laat aan de onderkant een gat van zo'n 15 cm open. Knip de stof af met een rand van 1cm rondom het stiksel. Knip de hoekjes in en zigzag af om rafelen te voorkomen. Draai de stof via de opening om. Vul het op en naai het gat dicht.

De beer keek een beetje boos, dus zijn mond heb ik wat bij-geborduurd tot een smile ;-)

Ik heb ook nog twee hele leuke theedoeken met engels drop en één met fietsjes liggen. Joehoe!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten