woensdag 27 januari 2016

Er waren eens een muisje en een SonnyAngel in een blikje...

Ik vind de muisjes in een lucifer- of sigarendoosje van Maileg zó schattig. Janne kreeg al een babymuisje van Sinterklaas kado. Zie mijn blog van 10 november. 

Geïnspireerd door dit leuke merk maakte ik mijn eigen muisje in een blikje. De muis kreeg gezelschap van een Sonny Angel. Deze poppetjes zijn er in allerlei varianten. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van I love Speelgoed. Het blikje is van Froy en Dind.

haken, muisje, amigurimi

haken, muisje, amigurimi


 
haken, muisje, amigurimi
De muis komt uit het boek Amigurimi & mini's van Tessa van Riet-Ernst. Omdat Janne momenteel in haar roze-fase is ;-) maakte ik ook nog een flamingo uit hetzelfde boekje.
Het is even priegelen maar door hun omvang kun je prima een beestje per avond maken.
 
Het bedje maakte ik zelf. Haak een ketting van lossen tot je de breedte van het blikje hebt bereikt. Haak vervolgend toeren van vasten heen en weer tot iets meer dan 1,5 keer de lengte van het blikje. Naai de zijkanten aan elkaar zodat er een slaapzakje ontstaat. Naai er een mooi lintje, knoopjes of glimmertjes op.  
 
Veel speelplezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten