dinsdag 19 januari 2016

Borduren... Oh la la...

Als ik het me goed herinner is mijn creatieve 'carrière' ooit begonnen met borduren. De naaimachine was waarschijnlijk nog iets te gevaarlijk en haken en breien te ingewikkeld. Borduren was makkelijk en, omdat mijn moeder regelmatig iets maakte, alle materiaal was aanwezig.
Ik weet nog dat ik het heel erg leuk vond om te doen, maar dat ik het resultaat altijd maar saai en oubollig vond. Ik versierde mijn kamer dan toch liever met een poster van de Dolly Dots of Rob Lowe ;-) 

Maar borduren is niet meer wat het geweest is. Het boekje 'Achterlijke gladiool; borduren voor bitches' van Julie Jackson bewijst dat wel, met geborduurde teksten als 'Zak in de stront' en 'Krijg de klere'... Echt lachen! 
Maar ik hield het (precies zoals ik ben natuurlijk) toch maar iets keuriger... ;-) 

borduren, gratis patroon, DIYborduren, gratis patroon, DIY
Ik had in een opwelling ooit al borduurstof gekocht bij de Hema, maar de kleur stond me niet aan (beetje beige). Ik spoot het daarom met de Edding Petrol spuitbus waarmee ik ook al een kerstbal onder handen nam. Werkt uitstekend! De letters plukte ik van internet. Het mooie lijstje is van Moebe en kocht ik bij The Fine Store in de Piet Heinstraat in Den Haag.    
 
borduren, gratis patroon, DIY
 
Herkennen jullie de cactusvaas uit mijn eerder blog? Mijn lief... ehhhh... Sinterklaas bedoel ik... had mijn verlangens goed onthouden! 
 
Hier het patroon voor als je het borduren zelf ook eens wilt proberen:  
 
borduren, gratis patroon, DIY 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten