vrijdag 27 november 2015

Gratis patroon voor een super snelle wikkelsjaal

Brrr... het wordt een beetje kouder buiten. Balen!! Maar wat doe je eraan...? Ik heb al een nieuwe jas. Zo'n lekkere teddybeer-jas. Nu nog een nieuwe sjaal.

Maar het is een beetje druk de laatste tijd. Crisis op het werk, rug in de kreukels, Sinterklaasstress bij de kids én bij mij... ;-)
Voorwaarde was dus wel: het moet een vluggertje zijn. En deze wikkelsjaal was in 2 avonden af! Ik maakte 'm 160cm lang. Zo kan ik m relaxt 2 keer om mijn nek doen.

Ik testte direct een nieuwe steek uit: de front post treble crochet. Je krijgt er een soort afdakjes van. Grappig effect. Ik heb geen geschikte nederlandse term gevonden voor de steek dus ik gebruik de engelse term. HIER vind je een duidelijk filmpje hoe de steek werkt. Als je stokjes kunt haken, dan kun je dit ook!

Ik gebruikte 3 bollen Baby Alpaca van Lana Grossa in combinatie met zilverdraad. Ik houd wel van een beetje bling hier en daar ;-) 

Baby Alpaka, col, Crochet, front post treble crochet, Gehaakt/ crochet, gratis patroon, haken, Lana Grossa, Patronen, Studio Mojo, wikkelsjaal,

Baby Alpaka, col, Crochet, front post treble crochet, Gehaakt/ crochet, gratis patroon, haken, Lana Grossa, Patronen, Studio Mojo, wikkelsjaal,



Het patroon
l: losse
v: vaste
hv: halve vaste
st: stokje
fptc: front post trebble crochet

Toer 1: 107 l

Toer 2: 1 st in de 4e l van de naald, 1 st in elke l (104)
Maak van de sliert een ring door een hv in het 1e st te haken (zorg dat de ring niet gedraaid is)

Toer 3: 3l, 1 st in volgende 4 st, fptc in volgende 3 st, *5 st, fptc in volgende 3st*. Herhaal *tot* tot het einde, hv

Toer 4: 3l, 3 fptc in volgende 3st, *5 st, 3 fptc*, herhaal nog 11 keer, 4 st, hv

Toer 5: zelfde als toer 3 

Toer 6: zelfde als toer 4 

Toer 7: v in elk st

Hecht af en werk de draden weg 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten