maandag 26 oktober 2015

Punnik bla bla...

Een poosje geleden vond ik dit punnikklosje en uit puur jeugdsentiment heb ik 'm gekocht. Want punniken... wordt dat eigenlijk nog gedaan? Maar sinds ik het klosje in huis heb, zie ik ze ineens overal: de Action, de Flying Tyger, speelgoedwinkels, Bol.com... Misschien is het in het digitale tijdperk echt een zen-tijdverdrijf (voor kinderen)? Of is hier sprake van een nieuwe rage?

Dus op een saaie avond (tja, je kan niet altijd hip & happening zijn, niet waar ;) ) pakte ik míjn zen-momentje en waagde ik me er maar eens aan. Ik had nog een mikado-achtige bol Phildar folk liggen en die bleek een mooi effect te geven.
'Bla...' was het eerste woord wat in me opkwam... Wat zegt dat over mij? Ik denk dat ik 'm in ieder geval maar in de buurt van mijn laptop hang. Zo heb ik altijd inspiratie voor mijn blogs ;)




Het punniken was even geleden dus deze instructie kwam goed van pas.
Naast een punnikklosje en wol heb je buigzaam ijzerdraad en een draadknippertje nodig. 
Ik schreef het woord eerst op papier zodat het makkelijk na te maken was met het ijzerdraad. Ook wist ik zo ongeveer hoe lang mijn punnikwerkje moest zijn. Schuif de ijzerdraad vervolgens voorzichtig in de punnikdraad.


Leuk om weer eens te doen, maar het wordt wel een beetje snel saai. Een nieuwe rage zal het daarom niet worden, denk ik zo. Maar in gouddraad iets voor de kerst maken, dat lijkt me nog wel leuk!
 

Vind je het effect wel leuk maar ben je zelf niet zo'n punnikerd ;) Op de site van VT Wonen kun je een pre-fab zelf te buigen woord kopen in de kleuren zwart, roze en groen.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten