vrijdag 2 oktober 2015

Dwars dubbel buiten de box kussen

Ik weet niet meer zo goed waar, maar ik zag laatst ergens een dwars dubbelgevouwen zakje. Een kadootje of koekje ofzo… Super simpel natuurlijk maar een typisch gevalletje van buiten de box denken ;)

Daarnaast vond ik het resultaat van het breien met 2 kleuren in de sjaal voor Janne zo leuk, dat ik dat ook eens met haken wilde proberen. 

Ik combineerde de twee ideeën in een kussen en dit is 'm geworden. Ik ben erg blij met het resultaat.

Haken, kussen, By Claire
Haken, kussen, By Claire
Haken, kussen, By Claire


Ik haakte 50 lossen en maakte de laatste losse vast aan de eerst losse van de ketting. En zo haakte ik in de rondte totdat ik 40 cm had. Je kunt natuurlijk ook heen en weer haken en het kussen daarna in elkaar zetten, maar ik vind de steek van het rondhaken mooier. De zijkanten dwars dubbelgevouwen aan elkaar haken en klaar!  

Fijne dag weer!

4 opmerkingen:

  1. Hoi Saskia,
    deze is helemaal schitterend! Zo asymmetrisch!
    Hoe heb je deze gemaakt?
    Ik hoor het graag van je.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry voor de trage reactie. Had 'm even gemist. Maar ik denk dat ik je vraag gelukkig al over de mail beantwoord heb. De maakinstructie staat nu in het bericht. En ik gebruikte het garen van By Claire in een dubbele draad. Veel plezier met maken!

      Verwijderen
  2. Wat een leuke steek is er in verwerkt.
    Waar kan ik deze steek vinden. Heeft de steek ook een naam?
    Groetjes, Joke sk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Joke, ik heb gewoon vasten gehaakt in de rondte ;-) Door de dubbele draad ziet de steek er misschien iets anders uit.
      Groetjes,
      Saskia

      Verwijderen